رييس‌جمهور در وزارت اطلاعات: وزارت اطلاعات مهم‌ترين ركن اطلاعاتي كشور است-مجلس نهم:210

دنیای اقتصاد نوشت:- محمود احمدی‌نژاد دیروز صبح به وزارت اطلاعات رفت؛ دیداری که سه ماه پس از دیدار «جمعی از کارکنان وزارت اطلاعات» با رییس‌جمهور صورت گرفته است.


اکنون پس از گذشت بیش از هشت ماه از ماجراهای برکناری وزیر اطلاعات، این دید و بازدید رییس‌جمهور که این بار با حضور و گزارش وزیر اطلاعات نیز همراه بوده است، در نوع خود جالب توجه است؛ چراکه این اولین حضور رسمي رییس‌جمهور در مجموعه وزارت اطلاعات پس از ماجراهای اواخر فروردین امسال در ساختمان وزارت اطلاعات است. همان ایامی که خبر استعفای وزیر اطلاعات و موافقت رییس‌جمهور با آن بر خروجی خبرگزاری‌های دولتی قرار گرفت؛ این خبر اما با مخالفت مقام معظم رهبری و دستور ایشان بر ابقای حیدر مصلحی به عنوان وزیر اطلاعات منتفی اعلام شد. به این ترتیب به رغم مخالفت محمود احمدی‌نژاد با ادامه حضور وزیر اطلاعات در کابینه دهم که کیهان از آن به عنوان «عزل استعفا گونه» یاد کرد، حیدر مصلحی به عنوان وزیر اطلاعات در سمت خود ماندگارشد. این موضوع اما سرآغازی شد بر 11 روز خانه نشینی احمدی‌نژاد و غیبتش از خیابان پاستور. احمدی‌نژاد اگرچه پس از آن به نهاد ریاست‌جمهوری بازگشت و حیدر مصلحی را هم به عنوان عضوی از کابینه پذیرفته بود؛ اما به گواه عکس‌های منتشره از سوی منابع رسمی تا مدتی حیدر مصلحی در جلسات هیات دولت حضور نداشت و از همراهی هیات دولت در سفر استانی هم جا مي‌ماند. سایت‌های جریان اصولگرا دلیل اختلاف درونی کابینه را باز هم به «جریان انحرافی» نسبت دادند. به ویژه آنکه روزنامه کیهان هم به صراحت از این موضوع سخن گفت. به هر روی ماجرای خانه نشینی احمدی‌نژاد به بحثی بدل شد تا همراهان اصولگرای وی از این موضوع به شدت انتقاد کنند.

اکنون که بیش از هشت ماه از آن ماجراها گذشته و دولت در آستانه برگزاری انتخابات مجلس نهم قرار گرفته است، احمدی‌نژاد دیروز تصمیم گرفت تا به وزارت اطلاعات برود و پس از تقریبا سه ماه دیدار وزارت اطلاعاتی‌ها را پاسخ دهد؛ بدون اینکه این روز مصادف با مناسبت خاصی باشد. حضوری که تنها خبر کوتاهی از آن بر خروجی سایت رسمی ریاست‌جمهوری قرار گرفت و احتمالا حجم بیشتر سخنان احمدی‌نژاد در این دیدار انتشار نیافته است. رییس‌جمهور در این دیدار به وزارت اطلاعاتی‌ها توصیه کرد که بايد «عميق‌ترين و هوشمندانه‌ترين تحليل‌ها در وزارت اطلاعات انجام شود.»بنا به گزارش سایت اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، احمدی‌نژاد در جمع وزير، معاونان و كاركنان وزارت اطلاعات، با بيان اينكه در وزارت اطلاعات مسائل ملي بايستي با نگاه كلان پيگيري شود، اظهار کرد: پايه تمامي تلاش‌ها و فعاليت‌هاي اين وزارتخانه بر تقوا و ورع است و بايد تضمين‌كننده اصول در كليه دستگاه‌هاي اطلاعاتي كشور باشد.وی وجود سيستم منسجم و مقتدر اطلاعاتي را تضمين‌كننده امنيت و منافع ملي كشور دانست و تصريح كرد: وزارت اطلاعات مهم‌ترين ركن اطلاعاتي كشور و پشتيبان مردم است.

رييس جمهور با اشاره به اهميت و حساسيت وزارت اطلاعات گفت: فكر و نگاه وزارت اطلاعات بايد به قله‌ها و افق‌هاي بلند باشد.

رييس شوراي عالي امنيت ملي در ادامه با اشاره به تحولات جهاني و بيداري اسلامي در منطقه خاطر نشان كرد: عميق‌ترين و هوشمندانه‌ترين تحليل‌ها بايد در وزارت اطلاعات انجام شود و وزارت اطلاعات بايد از تحولات به‌وجود آمده در منطقه جلوتر بوده و افق نگاهش جهاني باشد.

احمدي‌نژاد در ادامه تهديدات دشمنان عليه نظام جمهوري اسلامي و ملت بزرگ ايران را مورد اشاره قرار داد و تصريح كرد: تا زنده هستيم حسرت ذره‌اي عقب‌نشيني و سازش با مستكبران عالم را بر دل دشمنان خواهيم گذاشت.

در ابتداي اين مراسم حجت‌الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي وزير اطلاعات در سخناني گزارشي از برنامه‌ها و اقدامات وزارت اطلاعات و جهت‌گيري و رويكرد اين وزارتخانه در حوزه‌هاي راهبردي، مقابله با تهاجم جاسوسي بيگانگان، فضاي سايبري، بيداري اسلامي و تحولات منطقه و جهان، همكاري با جامعه اطلاعاتي كشور و چالش‌ها و تهديدات امنيتي ارائه كرد.همچنين رييس جمهور در ابتداي حضور در وزارت اطلاعات، به مقام شامخ شهداي گمنام اداي احترام کرد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا